مراسم گرامیداشت روز معلم برگزار شد مراسم گرامیداشت روز معلم برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1401/2/7 | 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه روز سه شنبه ششم اردیبهشت ماه مراسم بزرگداشت روز معلم با حضور ریاست محترم دانشگاه  مسئول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاونان، مدیران، اعضای هیئت علمی و ... در تالار ۱۷ شهریور دانشگاه برگزار شد.
 در ابتدای مراسم آقای دکتر حبیبی ریاست محترم دانشگاه با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری،  روز معلم را به تمام استادان تبریک گفتند و از این بابت که بعد از ۲  سال و اندی مجالی پیش آمده است  تا در جلسه ای بصورت حضوری با استادان گرانقدر دیدار نمایند ابراز خرسندی کردند و گفتند: دیدار نزدیک و چهره به چهره قطعاً شادی آفرین، غرور بخش و خاطره انگیز است.  ایشان  همچنین یاد و یاد و خاطره همکاران از دست‌رفته را نیزگرامی داشتند.
سپس آقای دکتر حبیبی گفتند: یکی از مهمترین محورهای فعالیت دانشگاه در دوسال اخیر فعالیت در حوزه آموزش مجازی بود که انجام این کار در شرایطی که امکانات سخت افزاری و نرم افزاری آن وجود نداشت،کار ساده‌ای نبود . خوشبختانه این اتفاق با همراهی و همدلی تمامی اعضای هیئت علمی صورت گرفت و تبعا این موضوع بدون تلاش و دلسوزی اساتید امکان پذیر نبود.  نتیجه آن نیز ارزیابی مثبت وزارت علوم از دانشگاه خوارزمی است که من نیز به سهم خود از زحمات وتلاش‌های بی وقفه  همکاران تشکر و قدردانی می نمایم. 
رئیس دانشگاه خوارزمی با اشاره به بحث مأموریت‌گرایی دانشگاه ها  گفتند : در حال حاضر سیاست وزارت علوم بر این قرار گرفته است که به دانشگاه‌هایی که در حوزه‌های خاص تخصص دارند و سرآمد هستند، مأموریت ویژه‌ای اعطا کند و در پشت سر این مأموریت‌  ویژه حمایت‌های خاص قرار دارد که در این زمینه برخی از دانشگاه‌ها از گذشته در حوزه‌های مختلف تخصصی فعالیت‌های خاصی را انجام دادند که به این دانشگاه‌ها مجوز انجام فعالیت‌های خاص داده می شود و حتی مورد ارجاع کشور قرار خواهند گرفت.
آقای دکتر حبیبی اظهار امیدواری کردند دانشگاه خوارزمی نیز بتواند با مشخص نمودن حوزه تخصصی خود به جایگاه ویژه خود دست یابد.
 دکتر حبیبی همچنین در خصوص استفاده از ظرفیت‌های قانون بودجه در دانشگاه‌ها به موضوع استفاده از یک یا دو درصد بودجه پژوهشی دستگاه‌های دیگر اشاره کردند که این دستگاه‌ها نمی‌توانند این بودجه را هزینه کنند و به خزانه برمی‌گردد و اگر آن دستگاه‌ها با دانشگاه‌ها تفاهم نامه و قراردادی امضا کنند، مبنایی برای انتقال آن پول به دانشگاه قرار می‌گیرد که دانشگاه علاوه بر بودجه سنواتی خود آن بودجه را هم دریافت می‌کند. و این یک فرصت قانونی اضافی است که به ما کمک می‌کند و امیدوارم از فرصت هایی که درتهران و  استان البرز برای ما در حوزه های تولید ، کارآفرینی و اشتغال فراهم می شود استفاده نماییم.
رئیس دانشگاه گفتند: تاسیس مرکز رشد در تهران و کرج یکی از اقدامات مهمی است در دانشگاه  صورت گرفت و  ظرفیتها و پتانسیل خوبی در دانشگاه ایجاد می کند  به شرط اینکه اعضای هیات علمی ارتباط بیشتری با این مرکز برقرار کنند و ظرفیت‌های مرکز رشد را شناسایی نموده و آنها را به دانشجویان معرفی کنند تا از طریق آن هسته های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در همه حوزه‌ها از جمله علوم پایه، فنی ، علوم انسانی و...  تشکیل شود تا بتوانیم در همه زمینه ها  نقش آفرینی کنیم .
در ادامه برنامه ۱۴ نفر از استادان دانشگاه که به عنوان اساتید نمونه سال ۱۴۰۰ برگزیده شدند  با حضور رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه مورد تجلیل قرار گرفتند.

اسامی استادان نمونه که تقدیر شده اند عبارتند از:
 آقای دکتر محسن ابراهیمی دانشکده اقتصاد،
آقای دکتر محمد پارسانسب دانشکده ادبیات و علوم انسانی
خانم دکتر  سودابه مظفری دانشکده ادبیات و علوم انسانی
خانم دکتر ملیحه حدادنژاد دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی
آقای دکتر  محمدقاسم تنگستانی دانشکده حقوق و علوم سیاسی
آقای دکتر مجید ماستری فراهانی دانشکده شیمی
آقای دکتر افشین متقی دانشکده علوم جغرافیایی
آقای دکتر  غلامرضا زباندان از دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر
آقای دکتر  مرتضی دلاوری کوشان دانشکده علوم زمین
آقای دکتر  احمدرضا یزدانیان دانشکده علوم مالی
آقای دکتر حامی تورجی زاده دانشکده فنی و مهندسی
آقای دکتر سیدحمیدرضا پسندیده دانشکده فنی و مهندسی
آقای دکتر اسماعیل حیدری دانشکده فیزیک
آقای دکتر سعید جعفری نیا دانشکده مدیریت

در این مراسم از استادان بازنشسته دانشگاه در سال ۱۴۰۰ نیز تقدیر بعمل آمد اسامی این استادان عبارتند از:
آقای دکتر غلامرضا اسلام پور دانشکده شیمی
آقای دکتر طهمورث بهروزی نیا دانشکده علوم جغرافیایی
آقای دکتر اسداله بیرقی داشکده شیمی
آقای دکتر وحید معتمدی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
خانم دکتر سیمین تولائی دانشکده علوم جغرافیایی
اقای دکتر عزیز اله معماریانی دانشکده فنی و مهندسی
آقای دکتر خسرو منطقی دانشکده علوم مالی
همچنین یاد و خاطره استادان جناب آقای دکتر صادق رزاقی و آقای دکتر کامران احمد گلی که در سال گذشته فوت شده اند نیز گرامی داشته شد و از خانواده آنان تقدیر گردید
شایان ذکر است در این مراسم گروه تواشیح لیله القدر به اجرای برنامه پرداختند و مراسم  با برگزاری نماز و صرف افطار به پایان رسید.

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 1880 بار   |   دفعات چاپ: 128 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر