اعلام همکاری دانشگاه خوارزمی با دستگاه های اجرایی استان البرز در زمینه های علمی، پژوهشی     اعلام همکاری دانشگاه خوارزمی با دستگاه های اجرایی استان البرز در زمینه های علمی، پژوهشی    

 | تاریخ ارسال: 1401/1/28 | 
نشست مدیران پژوهشی با حضور رئیس دانشگاه خوارزمی و مدیران ادراه کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز روز چهارشنبه ۲۵ فروردین در دانشگاه خوارزمی برگزار شد. 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه خوارزمی، دکتر حبیبی، ریاست دانشگاه خوارزمی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست برای همکاری مشترک در زمینه های علمی، پژوهشی با سایر دستگاه های اجرایی استان البرز اعلام آمادگی نمود و گفت:  جلسه امروز شروع خوبی برای رسیدن به تفاهم نامه کاری مشترک است و دانشگاه خوارزمی تکالیف و ظرفیت های خود را برای دستگاه های  اجرایی استان البرز معرفی نموده است. وی اظهار داشت: پژوهشکده‌های دانشگاه خوارزمی بازوان پژوهشی استان البرز و تهران محسوب خواهند شد. 
در این نشست مهندس علی‌محمد، معاون امور تعاون، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز به ظرفیت تعاونی‌ها به‌عنوان یکی از ابزارهای شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و در خصوص نحوه فعالیت حوزه تعاون گفت:   
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تلفیق سه وزارتخانه است و حوزه تعاون از بخش‌های مهم و کلان تشکیل شده است وی اظهار داشت: ایجاد شرایط اشتغال نوک پیکان فعالیت این حوزه است و برقراری رفاه اجتماعی برای اقشار جامعه، بررسی و رسیدگی به آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی از مأموریت‌های تعریف شده این وزارتخانه است. علی‌محمد به تعلیم و مهارت‌آموزی دانشجویان با استفاده از ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای و به‌کارگیری نیروهای دانش‌آموخته در خدمت سربازی به‌عنوان امریه در ادارات و نهادهای دولتی تاکید کرد و از ایجاد نهاد کار و رفاه اجتماعی با حضور نمایندگان این حوزه در هفته آتی خبر داد. وی اظهار داشت: در حوزه‌های دانشگاه، کشاورزی و سایر بخش‌ها ظرفیت‌های گسترده‌ای وجود دارد و بخش تعاون می‌تواند با همکاری دانشگاه فعالیت‌های مفیدی را رقم بزند. 
علی‌محمد اظهار داشت: بخش تعاون در حوزه پژوهشی از طرح‌های پژوهشی علوم اجتماعی حمایت مالی می‌کند و متناسب با شرایط کمک بلاعوض هم خواهد داشت. در حوزه آموزش ترویجی، می توانیم کرسی تعاون در دانشگاه راه‌اندازی کنیم و این کرسی می‌تواند در آموزش و تشویق و ایجاد انگیزه به افراد برای ایجاد تعاونی بعد از دانش‌آموختگی مؤثر باشد. وی عنوان کرد: تعاونی مسکن و مصرف دانشگاه راه‌اندازی شده است و ظرفیت این را دارد که تعاونی‌ها در بخش خدمات هم شکل گیرد. به طور مثال نگهداری فضای سبز که می‌تواند در قالب شرکت تعاونی باشد معاون امور تعاون اداره کل تعاون استان برای استقرار مرکز نوآوری تعاون در بخش مرکز رشد دانشگاه خوارزمی اعلام آمادگی نمود. 
در ادامه میری، معاون رفاه اجتماعی اداره کل تعاون استان البرز نیز به معرفی این بخش پرداخت و گفت: این بخش ۱۱ زیرمجموعه دارد و استفاده از اساتید سلامت روان و آسیب‌شناسی اجتماعی در جامعه کارگری و بهره‌برداری از ظرفیت‌های اتاق بهداشت، فرهنگ و... در موضوعاتی مانند مصرف مواد مخدر، سبک زندگی، فرهنگ و ورزش دانشجوی و کارگری می‌تواند زمینه‌های همکاری و برنامه‌های مشترک را فراهم کند. وی استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه در ارزیابی دستاوردهای شرکت‌ها و داوری علمی نوآوری‌های شرکت‌ها نیز به‌عنوان پتانسیل‌های دیگر دانشگاه‌ها برای ایجاد زمینه همکاری مشترک اشاره کرد  
سپس شادمهر معاون اشتغال اداره کل تعاون استان عنوان کرد: امسال برای اولین‌بار نرخ تک‌رقمی بیکاران را در استان البرز تجربه کردیم. این اداره تسهیلاتی را برای اشتغال در نظر گرفته است که دانش‌آموختگان در رشته‌های مختلف می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. شادمهر در خصوص مشاغل خانگی گفت: مشاغل خانگی بازتعریف شده‌اند و مجوز برای ایجاد کار سه‌روزه صادر می‌شود و ما در حوزه مراکز کاریابی و مشاوره شغل آماده همکاری هستیم. 
در این نشست رضایی نسب معاون اداری و مالی این اداره کل اظهار داشت: مؤسسه کار و تأمین اجتماعی بازوی پژوهشی وزارت‌خانه است و موضوعات نوینی مانند: دو مورد خاص (مشاغل سبز) و آینده کار در دنیا و اثرات کووید ۱۹ به مشاغل و کار اخیراً در اداره کار نکته‌یابی و پیگیری می‌شود وی عنوان کرد: دانشگاه خوارزمی با ورود به این حوزه می‌تواند مفید باشد. رضایی نسب در مورد همکاری با پژوهشکده بلایای طبیعی دانشگاه خوارزمی گفت: برای ما جای کنجکاوی دارد که پژوهشکده بلایای طبیعی خوارزمی چقدر وارد حوزه مدیریت بحران استان شده است و در این بخش نیز می‌توانیم با دانشگاه همکاری داشته باشیم.
دکتر لواسانی، رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه خوارزمی در مورد مشاغل نوین و ظرفیت‌های مرکز رشد دانشگاه و اجرای همکاری‌های مشترک اعلام آمادگی کرد و اظهار داشت: ایجاد دفتر تعاون و همکاری با صندوق کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی میتواند در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه خوارزمی مستقرشود. 
دکتر نوذری مدیر دفتر کارآفرینی دانشگاه خوارزمی در مورد آسیب‌شناسی مشاغل خانگی و ایجاد بستری برای اشتغال دانشجویان بعد از تحصیل و آموزش‌های مهارتی برای دانشجویان توضیحاتی را ارائه کرد. 
دکتر قادری عضو هیئت‌علمی دانشگاه خوارزمی نیز خواستار ایجاد دفتری در دانشگاه شد تا دانشجویان پس از دانش آموختگی بتوانند برحسب تخصص خود جهت اشتغال اقدام کنند. 
در پایان نشست دکتر حبیبی گفت: امید است در دو یا چند حوزه برای هم‌افزایی با اداره کل تعاون استان اقدام کنیم تا در راستای بیانات مقام معظم رهبری گامی برداریم و در مدت یک یا دوماهه بتوانیم متن تفاهم‌نامه‌ای آماده و بر اساس آن قرارداد همکاری را در چهار یا پنج بخش کاری شروع و اقدامات توسعه و بسط داده شود. 

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 1356 بار   |   دفعات چاپ: 121 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر