اولین جلسه شبکه ملی ارتباط جامعه و دانشگاه دراستان البرز برگزارگردید اولین جلسه شبکه ملی ارتباط جامعه و دانشگاه دراستان البرز برگزارگردید

 | تاریخ ارسال: 1397/7/1 | 
اولین جلسه شبکه ملی ارتباط جامعه و دانشگاه دراستان البرز با حضور اعضا برگزارگردید.
در اولین جلسه شبکه ملی ارتباط جامعه و دانشگاه در استان البرز که در روز شنبه مورخ 31/6/97 در محل حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد؛ درابتدا دکتر تهامی قائم مقام محترم شبکه نکاتی در باب اهمیت و ضرورت و حساسیت کار مطرح کردند. بعد از آن  دکترشکراللهی دبیر شبکه توضیحاتی در خصوص اهمیت و چگونگی  فعال شدن شبکه عنوان کردند. وی گفت: این شبکه در ادامه فعالیت اتاق های فکر استانی که تحت نظارت مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری بود ایجاد شد. در ساختار جدید وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه هم حضور دارند و محوریت این شبکه به وزارت علوم داده شد. این شبکه در اولین مرحله دارای سه کارگروه "فرهنگی و اجتماعی"، "محیط زیست، آب و کشاورزی" و "اقتصاد، صنعت و گردشگری" خواهد بود. 
وی افزود در هریک از این کارگروه ها اعضای محترم هیأت علمی از تمام دانشگاه های استان البرز، نخبگان استانی، فرهیختگان و صاحبان ایده عضویت خواهند داشت. این شبکه بستر مناسبی برای ارتباط نهادهای اجرایی و دانشگاهی در استان است و به عنوان یک پشتوانه علمی در فعالیت های نهادهای اجرایی در استان البرز در کنار آنها خواهد بود. 
دکتر عزیزاله حبیبی رئیس دانشگاه و رئیس شبکه ملی در استان البرز ضمن اظهارخرسندی از ایجاد این شبکه  فرمودند: ارتباط مستمر با صاحبان صنایع، شرکت های خصوصی  و نهادهای اجرایی در استان منجر به اعتماد سازی بین دانشگاهیان و آنها خواهد شد. سیاست های پژوهشی و آموزشی دانشگاه به نحوی سامان دهی شوند که بتواند در جهت رفع چالش ها و نیازهای جامعه باشد مانند سامان دهی پایان نامه های دانشجویی در مقاطع ارشد و دکتری، ایجاد تیم های تحقیقاتی جهت رفع نیازهای جامعه، ایده پردازی، تحقیق و پژوهش که در نهایت می تواند منجر به ایجاد شرکت های دانش بنیان شود.
وی افزود : شبکه ملی ارتباط جامعه و دانشگاه باید موضوعات جامعه را در حوزه های مختلف شناسایی و درجلسات تخصصی دانشگاه ارائه نماید . همچنین این شبکه می تواند سمینار ها و همایش های تخصصی را با حضور صاحبنظران، ایده پردازان و صاحبان صنایع و نهادهای اجرایی برگزار نماید.
در ادامه آقایان دکتر نخعی مدیر محترم کارگروه محیط زیست، آب و کشاورزی و دکتر صلاح الدین قادری مدیر محترم کارگروه فرهنگی و اجتماعی پیشنهادهای برای ادامه فعالیت شبکه مطرح کردند و مقرر شد که جلسات مستمری با حضور اعضاء، معاونین و مدیران محترم دانشگاه برای هماهنگی بیشتر برگزار کنند.

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 5303 بار   |   دفعات چاپ: 619 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر