گزارش برگزاری نخستین مجمع عمومی

 | تاریخ ارسال: 1394/11/25 | 
به نام خدا
گزارش برگزاری نخستین مجمع عمومی
انجمن اعضای هیئت علمی دانشگاه خوارزمی
نخستین مجمع عمومی انجمن اعضای هیئت علمی دانشگاه خوارزمی، به همّت هیئت مؤسس این انجمن و با رعایت تمام مقدّمات برگزاری مجمع عمومی مندرج در اساسنامه انجمن، در روز دوشنبه 10 آذرماه 1393 در محل سالن غدیر دانشکده ادبیات و علوم انسانی پردیس کرج دانشگاه خوارزمی برگزار گردید.
این مجمع در ساعت 15:15 دقیقه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و نواختن سرود ملّی جمهوری اسلامی ایران آغاز گردید. نخست دکتر طاهر قاسمی هنری به‌نمایندگی از هیئت مؤسس انجمن، به حاضران خیرمقدم گفتند و گزارشی از روند شکل‌گیری انجمن، اهداف و اساسنامۀ آن بیان کردند. سپس آقای دکتر سبحان‌اللهی، سرپرست محترم دانشگاه در سخنانی ضمن استقبال از تشکیل انجمن، سخنانی درمورد مطابقت اهداف انجمن با اهداف و آرمان‌های نظام آموزش عالی کشور ایراد کردند. سپس، حاج‌آقا ترابی معاون محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خوارزمی در سخنانی با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم، اعضای انجمن را با تعاون در نیکی و تقوا فراخواندند.
سپس با اعلام رسیدن تعداد حاضران به حدّ نصاب، رسمیت مجمع عمومی ازسوی آقای دکتر قاسمی اعلام شد و مطابق اساسنامه 5 تن از حاضران به‌عنوان هیئت رئیسۀ مجمع انتخاب شدند: دکتر شهربانو عریان، دکتر محمدنقی فراهانی، دکتر محمدکاظم رفوئی، دکتر سیدحسین سراج‌زاده و دکتر کاظم میقانی.
با استقرار هیئت رئیسه، برخی اعضای حاضر در جلسه مواردی را دربارۀ مفاد اساسنامه بیان کردند. در ادامه برخی اشکالات ساختاری اساسنامه اصلاح گردید و برخی از ملاحظات حقوقی در آن گنجانده شد و این نوع اصلاحات با رأی اکثریت به تصویب مجمع رسید. سپس با طرح ایراد برخی از اعضای انجمن دربارۀ حذف دو بند از مادۀ 14 اساسنامه که در آن برخی از اعضای انجمن را از عضویت در شورای مرکزی بازمی‌دارد، بحث شد اما حذف آن‌ها در مجمع عمومی رأی نیاورد. سپس مفاد کل اساسنامه به رأی گذاشته شد که با اکثریت آراء به تصویب مجمع عمومی رسید.
پس از تصویب اساسنامه و توافق بر سر شیوۀ انتخاب شورای مرکزی و بازرس انجمن، روند انتخابات آغاز گردید. در مجموع 18 نفر برای عضویت در شورای مرکزی و 3 نفر به عنوان بازرس انجمن از طرف اعضای حاضر در مجمع عمومی نامزد شدند.
از مجموع 194 عضو انجمن که تا زمان رأی‌گیری برگۀ عضویت خود را تحویل داده بودند، 133 نفر شخصاً یا از طریق دادن وکالت به سایر اعضاء، برگۀ رأی دریافت کردند (هر عضو می‌توانست وکالت حداکثر دو نفر دیگر از اعضا را برعهده گیرد). از این میان، 129 نفر رأی خود را در صندوق آراء انداختند. پس از شمارش آراء، افراد زیر انتخاب شدند:
 اعضای اصلی شورای مرکزی
یک. ناصرقلی سارلی       82 رأی
دو.  طاهر قاسمی هنری   78 رأی
سه. جعفر جهان‌پناه        74 رأی
چهار. عباس بهرام          70 رأی
پنج. اسمعیل بابلیان        63 رأی
شش. بیژن عبداللهی       54 رأی
هفت. میرمحسن پدرام     46 رأی
اعضای علی‌البدل شورای مرکزی
هشت. احمد زنگانه          45 رأی
نه. منوچهر کلارستاقی     42 رأی
ده. محمدحسین مشهدی‌زاده اردکانی 41 رأی
یازده. علیرضا محمودنیا   32 رأی
بازرس اصلی
عطا شاکری     50 رأی
بازرس علی البدل
حسن افراخته   35 رأی
مجمع عمومی در ساعت 18:30 با اعلام نتایج رأی‌گیری رسماً به پایان رسید.



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 8129 بار   |   دفعات چاپ: 707 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر