نشست هم اندیشی با مادران خیرفرشته های آسمانی

 | تاریخ ارسال: 1400/12/11 | 
ویژه برنامه های جشن مبعث / نشست هم اندیشی خیرین حامی دانشگاه خوارزمی 
 
به مناسبت مبعث پیامبراکرم(ص) ویژه برنامه های توسط خیرین حامی دانشگاه خوارزمی اجرا و پس از بازدید خیرین از خوابگاه های دانشجویی و سایر بخش های دانشگاه، نشستی با حضور دکترحبیبی، ریاست دانشگاه و مادران خیرفرشته های آسمانی روز دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ در کتابخانه مرکزی دانشگاه خوارزمی، پردیس کرج برگزار شد. 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه خوارزمی ، در این نشست دکتر حبیبی، ضمن اشاره به آیه ۲۷۴ سوره بقره با مضمون انفاق و یاری رسانی به همنوعان، از حضور در جمع  خیرین فرهیخته ابراز خرسندی کرد و گفت: بسیار مفتخرم که  شخصیت های وارسته و از خودگذشته ساعتی را در اختیار دانشگاه قراردادند و امیدوارم مسیرشما از دانشگاه و دانشگاهیان عبور کند و مجرای خیری برای همگان باشد. 
ریاست دانشگاه خوارزمی بیان کرد: در دانشگاه افرادی هستند که به صورت کانونی، صندوقی را تشکیل داده و به نیازمندان کمک می کنند. وی در ادامه اظهار داشت: بازدید خیرین از بخش های مختلف دانشگاه سبب آشنایی بیشتر با نیازهای دانشگاه شد. دکترحبیبی تصریح کرد؛ ظرفیت بودجه ای دانشگاه معمولا پاسخگو هزینه ها نیست و این موضوع در شرایطی است که آمار دانشجویان کم بضاعت در این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه های دولتی بیشترمی باشد. وی درخصوص ماموریت دانشگاه در بخش های مختلف گفت: ماموریت دانشگاه در قبال دانشجویان؛ استانداردسازی اماکن به لحاظ ظاهر و تجهیزات، به روز رسانی تجهیزات آزمایشگاه ها، به روزرسانی و توسعه کتابخانه، استانداردسازی خوابگاه های دانشجویی و... است. دکتر حبیبی عنوان کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه های دولتی دو مکانی هستند که نیازمند  توجه خیرین می باشند و دانشگاه خوارزمی از این که بتواند نیات خیر خیرین را به مرحله اجرا درآورد استقبال می کند. وی ضمن ارج نهادن به حضور صمیمانه مادران خیرفرشته های آسمانی گفت: امیدوارم با کمک  خیرین بتوانیم بخشی از مشکلات دانشگاه را مرتفع نماییم و دانشجویان، اساتید و کارکنان بتوانند اثرات آن را مشاهده کنند. در ادامه حجت الاسلام و المسلمین مهدی آقا تهرانی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، تقارن زمانی این  نشست با دومناسبت شهادت امام موسی بن جعفر(ع) و مبعث پیامبراکرم(ص) را فال نیک خواند و گفت: مبعث پیامبربرای تکمیل و تعمیم مکارم اخلاق است و امیدوارم جهانیان از این ظرفیت بهره ببرند. مسئول دفترنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، قائل به ابدی بودن حیات انسانی و عبور از فردگرایی و خودخواهی به سمت دیگرخواهی را دو نقطه  تاثیر سلوک و سیره پیامبر(ص) برتغییر دیدگاه و نگرش انسانی دانست. وی خطاب به خیرین حاضر در جلسه گفت: ما حضورتان را در این عرصه ها ارج می نهیم و شما با انجام فعالیت های خیرخواهانه کمک هایتان را برای عزیزانتان محدود به این دنیا نکردید.  حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا تهرانی به تعبیر و تفسیر آیه ۷ سوره طلاق با مضمون؛ محدود نکردن  کارخیر و انفاق به  افراد دارای وسعت مالی، پرداخت  و در پایان اظهار امیدواری کرد که انجام چنین فعالیت و برنامه ای  سرمنشاء اتفاقات خوب در دانشگاه و زندگی خیرین خواهد بود و صالحاتی برای عزیزان از دست رفته می باشد. در این نشست پروفسور شهربانو عریان، عضو سابق هیئت علمی دانشگاه خوارزمی و موسس خیریه عریان در مورد اهداف  این خیریه  اظهارداشت: هدف این بنیاد کمک به دانشجویان مستعد و کم بضاعت می باشد دکتر عریان  اذعان داشت: بیش از ۵۰ سال در دانشگاه خوارزمی تحصیل و تدریس کردم و همیشه خود را درکسوت دانشجو می بینم و تلاش می کنم به دانشجویان کم بضاعت در زمینه هزینه تحصیل و بیماری خاص کمک نمایم. 
شاهرخی، دانشجوی مقطع دکترا دانشگاه خوارزمی و نماینده دانشجویان نخبه دانشگاه به بیان مسائل و مشکلات روحی و جسمی دانشجویان در دوران کرونا اشاره کرد و تاکید نمود؛ تامین خوابگاه و محل اسکان دانشجویان  به لحاظ کیفی و رفاهی به ویژه برای متاهلین یکی از مهمترین نیازهای دانشجویان است.  سپس خانم امیری از خیرین و مادران فرشته های آسمانی حاضر در جلسه ضمن تشکر از ریاست دانشگاه خوارزمی در خصوص انگیزه اهداف و رسالت شان برای انجام فعالیت های خیرخواهانه سخن گفت. در این نشست دیگر مادران خیر به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و در پایان دکتر حبیبی این جلسه را  آموزنده و الهام بخش دانست و اظهارداشت: ان شاالله بتوانیم خدمات خوبی را در عرصه آموزش و پرورش به دانشجویان ارائه دهیم به ویژه  مرکز رشد دانشگاه  که بسترخوبی برای پیشرفت جوانان می باشد.